بررسی اجمالی
سیاست بازپرداخت و بازگشت ما 30 روز طول می کشد. اگر 7 روز از خرید شما گذشته باشد، ما نمی توانیم به شما خدمات بازپرداخت کامل یا تعویض ارائه دهیم.

برای واجد شرایط بودن برای بازگشت، کالای شما باید استفاده نشده و در همان شرایطی باشد که آن را دریافت کرده اید. همچنین باید در بسته بندی اصلی باشد.

چندین نوع کالا از عودت معاف هستند. کالاهای فاسدشدنی مانند غذا، گل، روزنامه یا مجلات قابل برگشت نیستند. ما همچنین محصولاتی را که کالاهای بهداشتی یا بهداشتی، مواد خطرناک یا مایعات یا گازهای قابل اشتعال هستند نمی پذیریم.

در چه شرایطی مشتری می‌تونه سفارش رو مرجوع کنه؟

در چه شرایطی مشتری می‌تونه سفارش رو مرجوع کنه؟
درباره شرایط مرجوعی کالا و بازگشت وجه سفارش خوبه این موارد دقت کنی:
  1. طبق قانون تجارت الکترونیکی، در خرید آنلاین، طبق شرایطی خاص و در برخی کالاها برای خریدار حق انصراف از خرید و مرجوع کردن کالا وجود داره. به همین دلیل، مشتریان باسلام امکان اعلام رضایت یا ثبت مشکل و درخواست استفاده از حق انصراف قانونی دارن.
  2. به طور کلی وقتی غرفه‌دار کالای معیوب یا مغایر غیر مطابق با سفارش مشتری رو ارسال کنه، خریدار حق ثبت و گزارش این مشکل رو داره تا با هماهنگی پشتیبانی باسلام مشکل رو حل کنه و یا اون کالا رو مرجوع کنه.
  3. پشتیبانی فروشگاه اینجه همیشه تلاش می کنه تا جای ممکن بین خودش و خریدار توافق و صلح برقرار کنه.
  4. شرایط انصراف و مرجوعی کالا در قوانین فروشگاه اینجه اومده و خوبه دوباره بخونی.
محصولاتی که قابل مرجوع کردن با استفاده از حق انصراف قانونی نیستن:
  1. کالاهای ساخته‌شده طبق مشخصات درخواستی مشتری
  2. مواد غذایی یا سایر کالاهایی که مصرف روزانه دارن و تازه‌خوری محسوب میشن.
  3. محصولات خوراکی کارگاهی که بسته‌بندی کارخانه‌ای و اولیه اونها باز شده باشن.
  4. مواد فاسدشدنی خوراکی مثل ترشی و شور، محصولات پروتئینی، لبنیات، میوه صیفی‌جات، آماده و نیمه آماده (غیر از کنسرو و کمپوت).
  5. محصولات آرایشی و بهداشتی، دسته‌های روغن‌های مراقبتی و درمانی، گیاه درمانی و مراقبت کودک و نوزاد و همچنین محصولاتی مثل ماسک و شیلد صورت، حوله و کلاه حمام، لباس زیر، لباس راحتی و خواب زنانه و پوشاک و وسایل خاص نوزادی که با سلامتی کاربر در ارتباط هستند.
  6. داروهای مجاز در فروش الکترونیکی.
  7. ترکیبات و معجون‌های گیاهی و طب سنتی.
  8. هر نوع لباس زیر، انواع بادی و همچنین کفش و پوشاک نوزاد امکان مرجوعی سلیقه‌ای ندارند، مگر در مواردی که محصول مطابق سفارش نباشد یا معیوب باشد.
  9. کالاهایی مثل جوراب، ساق و ساپورت و لباس‌هایی که پس آزمایش تن‌خور بودن (پرو) دوباره و چندباره استفاده شده و از حالت اولیه خود خارج شدن.
  10. دسته‌بندی مبلمان، میز، صندلی (غیر از نظم‌دهنده) و محصولاتی مثل لوستر، گلدان و گیاه آپارتمانی که احتمال آسیب بالا در مسیر مرجوعی دارند.
  11. کالاهای دیجیتال یا الکترونیک و لوازم برقی که پلمب یا بسته‌بندی اصلی آنها باز شده است؛ مگر این که کالای ارسال شده از نظر جنس، برند، رنگ با سفارش متفاوت باشه و فهمیدن این مشکلات فقط با بازکردن بسته‌بندی ممکن باشه یا از مبدأ عیوب ظاهری داشته باشه؛ مانند شکستگی، ترک‌خوردگی، زدگی و عیوب فنی.
  12. نوارهای صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای رایانه‌ای بسته‌بندی‌شده که به وسیله مصرف‌کننده باز شده باشن.
  13. روزنامه، نشریه و مجله مطابق تعریف قانون مطبوعات.
  14. کالاهایی که فروش اونها به طور کلی یا به صورت اینترنتی قانونی و مجاز نیست.

هزینه مرجوعی کالا با کیه؟

مسئولیت پرداخت هزینه مرجوعی کالا چند حالت داره:

  1. اگه اشتباه از طرف فروشگاه اینجه باشه هزینه بازگشت کالا با فروشگاه اینجه هست؛ مثل وقتی که فروشگاه اینجه محصول معیوب یا ناقص یا غیر مطابق با سفارش رو ارسال کنه یا نشانی پستی مشتری رو غلط بنویسه.
  2. اگه مشتری به خاطر حساسیت زیاد خودش و نه به دلیل وجود مشکل و عیبی در کالا، درخواست مرجوعی بده، هزینه مرجوعی با خودشه.
  3. اگه خریدار نشانی پستی رو به اشتباه اعلام کنه و این باعث مرجوع شدن کالا بشه، هزینه اولیه و مرجوعی با خودشه.
  4. اگه مشتری محصول را به نشانی اعلام شده فروشگاه اینجه مرجوع کنه اما نشانی اعلامی اشتباه باشه این هزینه‌های مرجوعی با فروشگاه اینجه.
  5. کالاهای دیجیتال یا الکترونیک و لوازم برقی که پلمب یا بسته‌بندی اصلی آنها باز شده است؛ مگر این که کالای ارسال شده از نظر جنس، برند، رنگ با سفارش متفاوت باشه و فهمیدن این مشکلات فقط با بازکردن بسته‌بندی ممکن باشه